Pagina's

zaterdag 21 december 2013

A Little Black Dress For Christmas

"One is never over- or underdressed with a little black dress" zei Karl Lagerfeld. En everyone knows: als Karl Lagerfeld het zegt zal het waar zijn!
A Little Black Dress, ook wel bekend als een LBD, komt altijd van pas. De LBD kan casual, zakelijk of feestelijk gedragen worden. Dus: niet te missen in je kledingkast!
In 1926 liet Coco Chanel een foto van een korte, simpele zwarte jurk publiceren in de Amerikaanse Vogue. De LBD maakte de decennia hierna een opmars. Wat begon als een uniform voor diverse vrouwen veranderde in de jaren '60 in een casual en net jurkje geschikt voor elke vrouw. Een belangrijk stijlicoon in deze evolutie was actrice Audrey Hepburn met de film 'Breakfast at Tiffany's'. 
Anno 2013 - 2014 heeft elke modebewuste vrouw wel minimaal één Little Black Dress in haar kast hangen. Stylisten en fashionista's zeggen dat het hebben van een LBD een absolute musthave is.

Met de naderende feestdagen gaan de Little Black Dresses weer als zoete broodjes over de toonbanken in de kledingwinkels. De december maand blijft toch altijd een goed excuus om een nieuw jurkje te scoren. Er zijn diverse "soorten" jurkjes maar met een LBD weet je altijd zeker dat je goed en fashionable gekleed de deur uit zal gaan.

Ik heb mijn kerst- en oud&nieuw outfit voor dit jaar helaas nog niet gevonden. Ik heb gelukkig nog eventjes om de winkels en webshops af te speuren naar dat ene geschikte jurkje. 
Vorig jaar ben ik in de Primark geslaagd voor mijn kerstjurkje. Het is een schattige en nette Little Black Dress met een kanten afwerking. De onderkant van de jurk heeft een zwarte onderrok met een tule rok eroverheen. Dit zorgt voor een mooi en sierlijke look. De bovenkant van de jurk is afgewerkt met kant. Aan de voorkant zit een zwarte voering en de achterkant is volledig gevoerd met kant.
Ik draag een strapless bh bij deze jurk met daaroverheen een zwarte strapless top. Persoonlijk houd ik er namelijk niet van als je bh-bandjes ziet. Doordat de achterkant van kant is zou je op de rug het bh-bandje zien zitten. Vandaar de strapless top waardoor het lijkt alsof de achterkant ook een zwarte voering heeft. 

In de nek zit een knoopje aan de bovenkant met een romantische en sexy peephole. Ik combineer deze jurk het liefste met een goed paar zwarte pumps en een nude panty. Een mooie armband erbij en goede oorbellen en voila!  

Wat vinden jullie van deze Little Black Dress? Heb je je outfit voor de komende feestdagen al binnen? Laat het me weten!

Liefs

6 opmerkingen: