Pagina's

zondag 22 december 2013

A Touch Of Gold

Een mooie kerstlook of geschikte look voor oud&nieuw voldoet niet alleen met een leuke outfit en goede make-up. Vergeet vooral je nagels niet! Goed verzorgde nagels maken je outfit af.

Tegenwoordig zijn er zo ontzettend veel verschillende kleuren en texturen nagellak dat er bij elke outfit en feest een geschikte nagellak te vinden is. Deze oud&nieuw geven mijn vriend en ik een James Bond Theme Party. Iedereen wordt verwacht om geheel in stijl van het thema gekleed te zijn. Ik ben dan ook al eventjes druk bezig met het zoeken van een geschikte outfit. Oftewel: druk met inspiratie op doen via Pinterest en Google. Een bekende Bond film is de film 'Goldfinger'. Met zo'n titel leek mijn nagellak keuze voor de avond al snel gemaakt. 
Ik ben druk op zoek naar een geschikte Little Black Dress voor oud&nieuw dit jaar. De rest van mijn look moet ik ook nog bepalen. Zoals gezegd bracht de filmtitel 'Goldfinger' mij alvast op een idee, namelijk gouden nagellak oftewel: Gold fingers. Jaja, very original!

Om sprankelende gouden nagels te krijgen heb ik gekozen voor twee verschillende lakjes. Onlangs plaatste ik een artikel genaamd 'Glitter, Glamour, Nailpolish' waar ik al in liet weten gek te zijn op een goede glitter nagellak deze maand. Van die mening kon ik natuurlijk niet afwijken met een oud&nieuw nagellak test. 
Catrice nr. C02 'Golden Twenties' €2,99 & L'Oréal nr. 910 'Gold Carat' €5,99
Als basis coat gebruikte ik Catrice nr. C02, 'Golden Twenties'. Deze nagellak is afkomstig uit de Catrice Limited Edition serie 'Feathers & Pearls'.

Na een verzorgende basis coat heb ik twee á drie laagjes van de gouden nagellak op mijn nagels gedaan. De lak droogt vrij snel maar persoonlijk ben ik niet heel erg enthousiast over de nagellak op zich. Deze lak is de eerste lak van Catrice in mijn collectie. Ik heb al zo ontzettend veel positieve reviews gelezen over nagellak van Catrice dat ik tijdens het aanbrengen begon te twijfelen aan mijn eigen verwachtingen van nagellak doordat ik niet heel erg tevreden was. Ik vind de nagellak namelijk iets te dik en eenmaal gedroogd ziet de lak er wat streperig uit. Door de semi metallic/gouden look van de nagellak ogen mijn vingertoppen ook wat roder dan normaal. Helaas moest ik door deze punten concluderen dat ik de nagellak niet snel zal gaan dragen zonder een leuke top coat eroverheen.
Eenmaal gedroogd en goed uitgehard ging ik aan de slag met de topcoat. Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van L'Oréal nr. 910, 'Gold Carat'. 

Deze lak is specifiek bedoeld als top coat! Het is een mooie heldere maar toch donkere glitter nagellak. De glitters zijn mooi subtiel en fijn en glinsteren erg mooi.
Deze nagellak heeft een vrij dun kwastje waardoor ik op sommige nagels twee laagjes heb aangebracht zodat er voldoende glitters op mijn gehele nagel zaten.
De nagellak droogt vrij snel en de glitters blijven goed op hun plaats. 
Ik ben zeer enthousiast over deze top coat! Doordat ik niet erg enthousiast was over de gouden Catrice nagellak begon ik me af te vragen of er nog wat van te maken viel. En dat is absoluut gelukt! Dankzij de top coat heb ik nu prachtige glinsterende gouden nagels. Het oogt luxe en chique. Hierdoor zeer geschikt voor de komende feestdagen en in het speciaal voor mijn James Bond Party!

Wat vinden jullie van het eind resultaat? Zijn jullie al bekend met beide of één van de nagellakjes en wat is jullie mening hierover? Laat het me weten!

Liefs

11 opmerkingen:

  1. Mooie combinatie! Vind die topcoat van L'oréal er leuk uit zien :).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooi eindresultaat, leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb het lakje van catrice ook, ik vind hem echt super mooi , met dat andere lakje heb je er echt een leuke combinatie mee gemaakt!

    Doe je al mee met mijn win actie? Zo niet kijk dan snel even op http://www.inspiiredbylife.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het echt super mooi zo, die metallic kleur met de topcoat!

    liefs,
    Femke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er echt mooi uit past goed met elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je blog ziet er leuk uit! Ik volg je nu! Volg je misschien terug! Zou leuk zijn! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooie combinatie, erg feestelijk! :)

    BeantwoordenVerwijderen