Pagina's

vrijdag 20 december 2013

De goede basis begint met een Primer!

Sinds vorige week ben ik nog meer overtuigd geraakt van het feit dat een goede primer als basis, wonderen kan doen voor de rest van je make-up! Ik gebruik al jaren de Double Extension marcara van L'Oréal en ik ben nu ook hoteldebotel geraakt op de primer van Revlon.

Een goede primer hydrateert de huid en zorgt hierdoor voor een gladdere en egalere huid. Het is ideaal om nog onder je foundation aan te brengen voor een langhoudende make-up. Een make-up artist zei recent erover tegen mij dat je het kan zien als de grondverf als je thuis iets gaat schilderen. De grondverf zorgt voor een goede en egale basis. Hetzelfde geld met de primer als je je make-up ga aanbrengen: de primer zorgt voor een egale basis.
Onlangs kocht ik van Revlon Photoready de Perfecting Primer 001. Ik loop al jaren tegen hetzelfde probleem aan, namelijk dat ik mijn make-up vaak binnen 2 uur al moet bijwerken. Voornamelijk onder mijn ogen werk ik regelmatig de concealer bij. Bij de 'Mari Experience' kreeg ik daarom het advies om eens een primer te proberen. Ik ben uiteindelijk gegaan voor de primer van Revlon.

De Revlon primer is een lichtgewicht primer en die huid zachter maakt en oneffenheden camoufleert. Het is de perfecte basis voor het aanbrengen van een foundation. Deze primer is olie-, talg- en parabeen vrij. Met behulp van de handige pompflacon is de primer gemakkelijk te doseren.
De primer is zoals gezegd geschikt als basis voor foundation maar kan ook als finishing touch over een dagcréme aangebracht worden.

Ik ben zelf zeer enthousiast over deze primer! Een klein beetje is al voldoende. Het is niet nodig om een dikke laag op je gezicht te smeren en je voel het niet heel heftig op de huid zitten. Door de lichte kleur van de primer vloeit deze perfect samen met je eigen huidskleur. De primer zorgt voor de perfecte basis waardoor mijn make-up ook echt langer goed blijft zitten! Ik heb de primer inmiddels meerdere dagen uitgeprobeerd en ik heb nog geen enkele keer in de loop van de dag mijn foundation of concealer hoeven bij te werken.
Een absolute aanrader deze primer! Hij is te koop voor €16,99 via verschillende websites en bij de Douglas.

Zoals gezegd ben ik al jaren fan van de Double Extension mascara van L'Oréal. Ik heb tussendoor diverse andere mascara's geprobeerd en ik was over geen enkel zo enthousiast als over deze. Ik ben er inmiddels dan ook achter waarom ik deze mascara zo fijn vind. Dat komt namelijk door........juist, de primer!

Deze mascara heeft twee verschillende uiteindes. Met de witte roller, de primer, zorg je voor een basislaag op je wimpers. Deze basislaag zorgt voor versteviging en verlenging van de wimpers. 
De tweede en zwarte roller is de toplaag. Met een zigzaggende beweging zorg je ervoor dat je wimpers oneindig lang lijken zonder te klonteren. 

Ik merk dat de primer mijn wimpers goed doet en ze er ook echt langer uit laat zien. Het is zoals gezegd een perfecte basis om de donkere mascara aan te brengen. Wat ik persoonlijk ook erg fijn vind is dat de mascara lang en netjes blijft zitten.
Deze mascara is voor €14,99 te koop bij diverse drogisterijen. Let op: Tussen 9 en 22 december zijn bij de Etos L'Oréal make-up producten te koop met 30% korting!

Wat vind je van een primer? Gebruik je deze zelf al? Ervaring met bovengenoemde producten? Laat het me weten!

Liefs

6 opmerkingen:

  1. Sinds kort gebruik ik een primer van E.L.F. en daar ben ik super tevreden over! Deze van Revlon lijkt mij ook wel goed. Ik heb nog geen ervaring met een primer voor je wimpers, maar ik ben wel benieuwd geworden. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Momenteel gebruik ik geen primer, de primer die ik gebruikte was ik niet zo tevreden over. Deze klinkt wel erg fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik gebruik eigenlijk nooit een primer, maar misschien moet ik daar eens mee gaan beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb hier wel primer staan, maar eigenlijk gebruik ik het alleen als ik weet dat ik een hele dag op stap ben en ik dus mijn make-up moeilijk kan bijwerken. Door jouw artikel wil ik deze nu toch meer gaan gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi! Merk je ook dat je huid minder snel vet wordt hierdoor of minder gaat glimmen? Daar heb ik nog wel eens last van ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben erg benieuwd naar de Revlon primer. Zelf gebruik ik er één van Benefit.
    X

    BeantwoordenVerwijderen