Pagina's

vrijdag 4 april 2014

Review: Essence Producten

Essence is mijn favoriete budget beauty merk. Het merk heeft een breed assortiment en bied kwalitatief goede producten voor een zeer fijne prijs. Ik heb nu vooral veel Essence nagellakjes maar graag probeer ik ook andere producten uit. In dit artikel geef ik jullie een review van een Essence foundation, nagellak en long lasting lipstick.

Al langere tijd gebruik ik foundation van L'Oréal en hier ben ik dan ook zeer enthousiast over. Toch wou ik eens graag een andere foundation proberen en daarom koos ik voor de foundation 'All about matt!' van Essence. Deze foundation beweerd long lasting te zijn en 12 uur lang je huid dekkend te houden zonder je poriën te verstoppen. Vanwege mijn lichte huid koos ik voor nummer 10 matt beige.
All about matt! foundation - 30 ml - €3,59
Ik ben zeer enthousiast over deze foundation en ga waarschijnlijk niet meer terug naar die van L'Oréal. Deze foundation zit verpakt in een fijne tube waardoor er slechts een kleine hoeveelheid in één keer uit komt. Het ziet eruit alsof dit nooit genoeg kan zijn maar met het kleine beetje zoals op de foto kan ik al één helft van mijn gezicht mee doen. De foundation is goed uit te smeren en maakt de belofte van long lasting waar! Ik ben gewend om zeker twee keer per dag mijn foundation bij te werken maar ik gebruik deze foundation nu ongeveer een week en alleen 's ochtends maak ik de tube open om de foundation aan te brengen en de rest van de dag hoef ik deze niet meer te gebruiken. De foundation werkt goed oneffenheden weg en matteert mijn gezicht precies zoals ik verwacht van een foundation.

Zoals ik al zei heb ik vooral veel Essence nagellakjes. Ik vind de lakjes van Essence altijd super fijn! De kwastjes zijn breed waardoor je je gehele nagel snel en makkelijk kunt lakken. Ook droogt de lak binnen een paar minuten helemaal op waardoor je niet minstens een kwartier met je handen in de lucht hoef te zwaaien voordat je weer iets aan durf te raken.
nr. 111 - English Rose - €1,69
Op de foto hierboven heb ik slechts 1 laag nagellak op mijn nagels! Dat is meteen één van de redenen waarom ik zo gek ben op de lakjes van Essence. De dekking is geweldig!
Nu is het inmiddels vol op lente en ben ik overgestapt naar mijn lichtere en zomerse nagellakjes. Toch kon ik deze nagellak niet weerstaan. Ik ben namelijk gek op de kleur van oud roze. Het is misschien niet één van de meest geschikte lakjes voor dit seizoen maar geheel ongeschikt voor de lente vind ik deze lak nou ook weer niet.

Ik ben gek op lipsticks! Ik heb een pallet van MakeUp Studio met veel mooie en goede lipsticks waardoor ik maar een paar "echte" lipsticks in mijn bezit heb. Toch was ik erg benieuwd naar de long lasting lipsticks van Essence. Ik heb er namelijk al veel positieve reviews over gelezen dat ik het tijd vond worden om er zelf ook een te kopen. Ik koop voor de kleur Wear Berries!. De lipstick wordt omgeschreven als een berry kleur maar persoonlijk vind ik de kleur meer naar roze neigen dan echt die mooie donkere berry tint.
 

Ook dit product maakt de reputatie van long lasting waar! Pas na zo'n vier á vijf uur hoef ik de lipstick bij te werken. Het is een zeer fijne creamy lipstick waardoor deze makkelijk is aan te brengen en deze laat een goed gepigmenteerde kleur op je lippen achter. Ik verbaasde me over de goede kwaliteit van deze lipstick voor slechts €2,39!

Wat vinden jullie van Essence en haar producten? Hebben jullie toevallig ook één van deze producten? Wat is jullie ervaring hiermee? Laat het me weten!

Liefs

10 opmerkingen:

  1. Oh, ik heb al vaak getwijfeld om deze foundation te kopen. Nu heb ik wel een vaste foundation, maar nu ik hoor dat het zo goed is, zal ik het binnenkort ook eens proberen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, de lipstick en nagellak vind ik echt prachtig <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Essence vind ik ook een heel fijn merk, en de lipsticks zijn echt super!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie lipstick! Ik hou van paarse lipsticks, ZO gaaf! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie lipstick, staat je ook heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oeh die lipstickkkkk <3 love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat je zo positief bent, ik ga het merk misschien ook maar eens proberen!
    De kleur lipstick vind ik ook erg mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooie foto's en producten! ziet er goed uit! liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke foto's, die lipstick is zo gaaf! Maar dat lakje is ook erg leuk :D

    BeantwoordenVerwijderen