Pagina's

woensdag 22 april 2015

Full House komt terug op tv!

Gisteren werd er een gerucht bevestigd dat al enige tijd een groot aantal "kids from the 90's" bezig hield. Niemand minder dan Uncle Jesse himself, John Stamos, kondigde maandagavond in de Jimmy Kimmel Show aan dat dé comedy van de jaren '90 terug komt! Nee, dan bedoel ik niet met herhalingen die inmiddels al honderden keren zijn uitgezonden maar met gloedje nieuwe afleveringen! Diehard fans zullen direct weten over welke tv-serie ik het heb, namelijk...Full House!


In 1987 werd de eerste aflevering van Full house uitgezonden. Na maar liefst 192 afleveringen stopte de serie in 1995 na 8 succesvolle seizoenen. Full House ging over een alleenstaande vader, Danny, van drie meisjes. Na het overlijden van zijn vrouw komen Danny zijn beste vriend Joey en zwager Jesse bij hem en de meiden wonen om te helpen bij de opvoeding. In de loop van de serie trouwde Jesse met Becky en kregen zij samen twee zoons. En dit allemaal terwijl zij met zijn allen in één gezellig huis wonen in San Francisco.
Volgend jaar zal Full House met 13 nieuwe afleveringen via Netflix terugkeren onder de naam Fuller House. In de nieuwe afleveringen zullen de oudste zus DJ Tanner (Candace Cameron Bure), het middelste zusje Stephanie (Jodie Sweetin) en buurmeisje Kimmy Gibbler (Andrea Barber) centraal staan. Er worden op dit moment nog gesprekken gevoerd met acteurs Bob Saget (Danny Tanner), Dave Coulier (Joey, Lori Loughlin (Becky) en Mary-Kate en Ashley Olsen (Michelle) om hun opwachting te maken in Fuller House. John Stamos zal de serie produceren en zijn opwachting maken in een aantal afleveringen.

In Fuller House draait het om DJ die inmiddels moeder is van twee zoons en zwanger is van haar derde kindje. Het verhaal lijkt zich te herhalen want waar het in Full House om Danny ging die weduwnaar werd, is het nu helaas DJ die afscheid heeft moeten nemen van haar echtgenoot. Om haar te helpen komt zusje Stephanie bij haar wonen samen met vriendin en voormalig buurmeisje Kimmy Gibbler. Kimmy is tegenwoordig ook een alleenstaande moeder van puber dochter Ramona.



Ik was echt ME-GA fan van Full House vroeger. Vanwege het hoge "'knuffel-gehalte" van de serie was dit ook het enige dat ik van mijn ouders rustig mocht bekijken toen ik nog klein was. Ik heb zelfs nog ergens op zolder 9 videobanden van 4 uur per video liggen die vol staan met afleveringen van Full House. Zodra de begintune begon met het nog steeds herkenbare "Everywhere you look...." was ik 20 minuten lang niet aanspreekbaar en zat ik in mijn Full House-bubbel. Het liefste nam ik alle afleveringen op zodat ik de afleveringen tientallen keren kon terug bekijken. Het ging op een gegeven moment zelfs zo ver dat ik met verschillende afleveringen van begin tot eind precies kon meepraten. Ach, beter dat ik elke seconde van Full House kon dromen dan afleveringen van Baywatch als ukkie van tien jaar oud toch?
Dat ik mega fan was van in Full House was tegelijkertijd het startsein voor mijn idolate periode voor de Olsentwins. Plakboeken vol met foto's en artikelen over de tweeling en elke haarstijl die zij droegen probeerde ik bij mijzelf na te maken.

Nog steeds roepen afleveringen van Full House leuke herinneringen op. Afgelopen zomer maakte ik samen met mijn vriend een roadtrip door Amerika en daar wordt Full House nog steeds dagelijks uitgezonden op diverse televisie zenders. Je raad het al: ik kon mijn pret niet op en zat regelmatig eventjes gekluisterd aan de buis.
Hoe flauw de grappen en situaties ook kunnen zijn, vooral nu ik in de twintig ben, blijf ik het zo'n ontzettend leuke serie vinden! De serie kan niet zoeter dan zoet zijn en ergens is het natuurlijk niet geheel realistisch. Ik kom zelf namelijk ook uit een gezin van drie zusjes en wij vlogen elkaar vroeger toch echt regelmatig in de haren als we ruzie hadden terwijl in Full House de zusjes elkaar al excuses aanbieden met een dikke knuffel erbij als ze alleen al per ongeluk elkaars haarborstel hebben gebruikt. Nou nee hoor bij ons ging dat niet zo, haha.


Anno 2016 zijn alle castleden toch al bijna 30 jaar ouder dan voorheen maar ik zal zeker Netflix aanzetten als Fuller House gaat beginnen! Ik wil natuurlijk wel weten hoe het inmiddels met de familie Tanner gaat. Eerlijk gezegd durf ik met grote zekerheid te zeggen dat Mary-Kate en Ashley niet in Fuller House te zien zullen zijn maar ik hoop toch zeker op een gastrol van Jesse, Joey of Becky.

Wat vinden jullie ervan dat Full House nieuw leven wordt ingeblazen? Wie is jou favoriet van de familie Tanner? Laat het me weten!

Liefs Roos

Geen opmerkingen:

Een reactie posten